Az együttes azóta visszatérő vendége lett Budapest főbb hangversenytermeinek (Müpa, Óbudai Társaskör, Zenetudományi Intézet, Nádor-terem), kulturális közösségi tereinek (FUGA, Lumen, Szimpla Kert) és templomainak, emellett önálló hangversenysorozattal rendelkezik a pécsi Művészetek és Irodalom Házában. A társulat három alkalommal adott élő stúdiókoncertet a Tilos Rádióban, megfordult továbbá a Művészetek Völgyében, a Palotanegyed Fesztiválon, a Győri Barokk Esküvőn és a Bach Mindenkinek fesztiválon. Az együttes 2013-ban az Antré Fesztivál 1.0, 2015-ben a kolozsvári „IV. La Stravaganza Baroque Music Contest” díjazottja volt.
A Simplicissimus repertoárján elsősorban a 17. század második és a 18. század első felének kompozíciói szerepelnek. Az együttes rugalmas méretű és összeállítású, koncertjein rendre más formában képviselteti magát – tartott már hangversenyt kettő, illetve húsz közreműködővel is. A korhű hangszereken játszó ensemble célja az adott korszak hangzásvilágának és előadói stílusának restaurálásán túl azonban az is, hogy a zeneművek előadásukban hasonló revelációval hassanak, mint saját korukban.
A névválasztással a formáció az 1600-as években élt német író és komponista, a magyar zenei életről is tudósító Daniel Speer előtt tiszteleg, aki Ungarischer oder Dacianischer Simplicissimus álnéven publikálta műveit. Azonban Speer is kölcsönözte a nevet H. J. Ch. von Grimmelshausen Der abenteuerliche Simplicissimus Teutsch című könyvéből. A harmincéves háború idején játszódó pikareszk regény főszereplője fél Európát bebarangolja és ezerféle kalandba keveredik. A kalandozás pedig a barokk Simplicissimus eme kései utódára is jellemző: az együttes egy-egy előadása nem más, mint egy korok, stílusrétegek – műzene, szórakoztató zene, népzene – és különböző nemzetek zenéi közötti nagy utazás.
A Simplicissimus Kamaraegyüttes alapító művészeti vezetője Németh Zsombor.